The Sims 2....Share your screens and stories here!

Heh. Not even released and its gold already.


*drools more over the pics* I want this game. I want it NOW NOW NOW.
 

does the CD version seriously come with 4-5 disks?
hmmm...might have to pre-order the DVD from amazon.com
 
Originally posted by stinkerbelle
does the CD version seriously come with 4-5 disks?
hmmm...might have to pre-order the DVD from amazon.com

I believe it does. It will have at least 3. This is going to be a huge game.
 
/
I can't wait!

Am I the only one starting to worry that my computer will fall over and die when I install it?
 
FYI, 'gone gold' just means that the code has been finalized and it has been sent on to the manufacturing facilities, not that is has sold a certain amount (although with the original game and its expansion packs as well as the PS2 version and its addons selling a combined 37 MILLION PLUS units, I think it's a fair bet that this one will do pretty well!)

By the way, if you happen to be around my age group and don't want to feel incredibly old, don't go to thesims.ea.com and read the press release about Mark Mothersbaugh being the lead composer for The Sims 2. There's a picture of him on the page that really makes me realize that is has been 27 years since I saw DEVO in person for the first time. Don't know how he aged so much, when I'm still as young as ever....:tongue:
 
Am I the only one starting to worry that my computer will fall over and die when I install it?

At least Maxis and EA had the foresight to NOT require a T&L video card in order to play Sims 2. A friend of mine bought a copy of the Simpsons Hit & Run game and it wouldn't work on his laptop. Nor would it work on my BRAND NEW Dell Dimension 2400. At least not until I upgraded the video card.

Perhaps EA learned their lesson with that game. So you should be OK. You do have a brand new computer, don't you??? :teeth:
 
Originally posted by Towncrier
Perhaps EA learned their lesson with that game. So you should be OK. You do have a brand new computer, don't you??? :teeth:


I'm ready! ::yes::

BTW, does anyone here speak German? I'd love to know what the new Sims Zone article says. Do I dare try plugging it into the DIS translator? :teeth:

Sims Zone article
 
Here's one of the articles. Can we get a translation?

Schon im Vorgänger hatten die Sims ganz verschiedene Charaktere, die den Unterschied in ihrem Handeln ausmachen sollten. Aber auch wenn der eine vielleicht ordentlicher oder netter als der andere war, machte sich dieser Unterschied nicht wirklich bemerkbar. Letztendlich hat ein Sim im Spiel stets den gleichen Unsinn getrieben wie alle anderen auch. Im zweiten Teil gewinnen die Sims mit ihren neuen Laufbahnen dagegen deutlich an Persönlichkeit. Und zwar so sehr, dass man es diesmal deutlich merkt.

Anstatt planlos durchs Leben zu irren, haben eure Schützlinge nun eine eigene Lebensauffassung und damit auch eigene Ziele. Und natürlich dürft ihr wählen, welche das sind. So darf jeder Sim eine der fünf Laufbahnen Ruhm, Wissen, Romantik, Familie oder Ruf verfolgen. Und weil Kinder noch nicht genau wissen was sie eigentlich mit ihrem Leben anfangen wollen, haben sie mit dem ‚groß werden‘ ihre ganz eigene Laufbahn. Sobald sie zum Teenager heranwachsen, ist damit aber Schluss und eine der fünf anderen Laufbahnen muss gewählt werden - auch das dürft natürlich ihr tun. Habt ihr euch hier aber einmal entschieden kann die Wahl nicht mehr geändert werden.

Die Laufbahn wirkt sich auf die Wünsche und Ängste aus, die euer Sim im Laufe seines Lebens haben wird. Wenn er nach Wissen strebt, wird er beispielsweise eher hinter neuen Fähigkeitspunkten her sein, oder er würde sich gerne ein Teleskop anschaffen. Der romantisch veranlagte Sim wird dagegen von vielen Bettgeschichten träumen, während der auf seinen Ruf bedachte Sim den Beförderungen hinterher jagt.
Wünsch dir was

Aber natürlich wünschen und fürchten die Sims nicht alles auf einmal. Jeder Bewohner der virtuellen Welt hat immer je vier aktuelle Wünsche und drei Ängste, die sich regelmäßig ändern. Immer dann, wenn sich ein Wunsch oder eine Angst erfüllt, wird wieder durchgemischt und auch jeden Morgen würfelt das Spiel eine neue Auswahl aus. Wer will darf genau einen Wunsch oder eine Angst festsetzen, damit diese nicht bei der nächsten Neuauswahl verschwindet.

Das Spiel kann bei der Auswahl der Wünsche und Ängste auf einen riesigen Fundus zugreifen. Die Sims können sich so ziemlich alles wünschen - angefangen von ganz einfachen Dingen wie einem Gespräch mit einem anderen Sim oder einer neuen Bekanntschaft, über kompliziertere Dinge wie das Schließen einer Freundschaft oder das Erlangen eines bestimmten Fähigkeitspunktes bis hin zu wirklich großen Träumen wie einem Baby.

Die Auswahl ist so gigantisch groß, dass wir gar nicht erst versuchen sie hier aufzuzählen. Viele Wünsche können sich zudem auf bestimmte Personen oder Gegenstände beziehen. Anstatt also mit irgendwem flirten zu wollen kann ein Sim es auch auf eine ganz bestimmte Person abgesehen haben. Viele Wünsche haben entgegengesetzte Ängste. Die Sehnsucht nach einem Kuss vom Nachbarn taucht nicht selten gleichzeitig mit der Angst auf, dass eben genau dies nach hinten losgeht und der Angebetete ablehnt. Zudem fürchten die Sims oft das Ableben ihrer Nächsten. Natürlich gibt es aber auch hier ganz banale Dinge wie die Angst zu spät zur Arbeit zu kommen oder sich zu übergeben.
So werden Wünsche gemacht

Es gibt viele Dinge, die beeinflussen welche Wünsche das Spiel für eure Sims auswählt. Neben der Laufbahn, die den größten Einfluss hat, ist auch das aktuelle Geschehen nicht ganz unwichtig. Wenn ein Sim beispielsweise eine neue Bekanntschaft macht, dann hagelt es oft Wünsche zu genau dieser Person. Dabei achtet das Spiel immer darauf, dass diese auch tatsächlich erreichbar sind. Nie wird sich ein Sim eine Hochzeit mit jemandem wünschen, den er gerade erst seit einer Minute kennt. Zudem ist auch das Alter des Sims entscheidend. Kleinkinder wünschen sich das Laufen oder Sprechen zu lernen, Kinder wollen gute Noten in der Schule und Teens träumen natürlich vom ersten Kuss und vielen Dates.

Natürlich sind die Wünsche und Ängste nicht einfach nur ein nettes Gimmick, das ansonsten keinen weiteren Einfluss auf das Spiel hätte! Im Gegenteil - es lohnt sich die Laufbahn-Anzeige im Auge zu behalten. Diese zeigt nämlich an, wie gut die Sims ihre Wünsche in die Tat umgesetzt haben. Jeder erfüllte Wunsch lässt die Anzeige steigen, jede wahr gewordene Angst drückt sie nach unten. Dabei ist sie in die vier Bereiche rot, grün, gold und platin eingeteilt. Im roten Bereich geht es dem Sim nicht sonderlich gut - er verliert so langsam seinen Verstand und fängt an sich neue Freunde aus Fußbällen, Besen oder anderen Dingen zu basteln und mit ihnen zu sprechen. Auch gackernd durchs Haus zu laufen erscheint einem solchen Sim als nicht weiter ungewöhnlich.

Sobald er aber am unteren Ende der Skala aufschlägt ist es ganz vorbei mit der Zurechnungsfähigkeit. Dann sitzt der bemitleidenswerte Sim nur noch apartisch auf dem Boden und ist zu rein gar nichts mehr zu gebrauchen. Da kann nur noch der Psychiater helfen, der in solchen Notfällen ganz von alleine kommt und die Laufbahnanzeige ein wenig nach oben therapiert.

Da wollen wir natürlich hoffen, dass eure Sims immer besser drauf sind. Der Goldstatus hat dabei vor allem Einfluss auf die Laufbahnobjekte, die wir euch später in diesem Artikel noch vorstellen werden. Erreicht man den Platin-Bereich, wird die Laune des Sims, die sich sonst aus allen einzelnen Bedürfnissen berechnet, auf das absolute Maximum gesetzt - egal wie es gerade um Hunger, Spaß, Umgebung & Co. steht. Das gibt dem Sim einen echten Schub und macht das Gewinnen von Freunden und den beruflichen Erfolg gleich um Einiges leichter.

Aber keine Sorge, die Laufbahnanzeige ist keine nervtötende Angelegenheit wie die Bedürfnisse im Vorgänger. Wenn man sich nicht darum schert, dann liegt die Anzeige meist auf einem neutralen Wert zwischen Wünschen und Ängsten. Sie fällt zwar mit der Zeit ab, wenn sie positiv ist, rutscht aber nicht von allein ins Negative. Und wenn es mal hart auf hart kommt und plötzlich alles rot ist, dann kommt nicht etwa wie im Vorgänger ein nerviger Clown, sondern besagter Psychiater, der in der Not hilft.

Die Laufbahn-Anzeige hat aber auch großen Einfluss auf die Lebensdauer der Sims. Zu jedem Geburtstag ist entscheidend wo die Laufbahn-Messlatte gerade steht. Je höher, um so besser wird der Sim den nächsten Lebensabschnitt. Und das bedeutet für Senioren nichts geringeres als die Bemessung ihner verbleibenden Zeit zum Leben!
Laufbahn-Objekte - Salonfähiges Cheaten

Wünsche und Ängste haben ganz nebenbei Punkte, die eure Sims im Laufe ihres Lebens sammeln können. Je größer der Wunsch oder die Angst, um so mehr Punkte gibt es auch zu gewinnen oder zu verlieren. Einlösen lassen sich die Punkte gegen eine Reihe ganz besonderer Objekte, die nicht für Geld zu haben sind. Dafür haben sie ganz besondere Fähigkeiten, für die ihr im Vorgänger Cheats benötigt habt. Da wäre beispielsweise der Geldbaum, an dem regelmäßig frische Banknoten wachsen. Bei jeder Ernte gibt es 25§ für die Familienkasse - sofern das Ganze gut geht. Denn ob eure Sims die Objekte erfolgreich anwenden, hängt mit ihrer Laufbahn-Anzeige zusammen. Nur wer den Goldstatus hat kann sich ruhigen Gewissens an die speziellen Objekte wagen. Je niedriger die Laufbahn-Anzeige, um so höher die Gefahr, dass der Spaß nach hinten losgeht. Das ist beim Geldbaum weniger dramatisch, denn da gibt es dann eben nur einen anstatt 25§.

Bei anderen Objekten kann es da schon eher ärgerliche Effekte geben. Da wäre beispielsweise die Denkerkappe, mit der sich neue Fähigkeiten in Windeseile erlernen lassen - oder auch verlieren, wenn der Sim keinen Goldstatus hat. Der Energie-Dröhner ist eine vorsintflutlich anmutende Maschine, mit der sich alle Bedürfnisse aufbessern lassen - auch das kann natürlich mit dem Gegenteil enden. Der SimAbsorber saugt anderen Sims Laufbahn- und Fähigkeitspunkte ab, bzw. dem eigenen, wenn's daneben geht. In der Liebeswanne lassen sich Beziehungen mal eben auf die schnelle rapide verbessern.

Alles schön und gut, aber das allerwichtigste Laufbahn-Objekt ist das ‚Elixier des Lebens‘, dass das Alter des Sims um einige Spieltage zurücksetzt beziehungsweise erhöht, wenn es nicht klappt. Damit kann man bestimmten Sims mehr Zeit geben, ohne gleich für alle im Spiel den Alterungsprozess stoppen zu müssen.

Leicht zu haben

Zwar funktioniert dieses Objekt nur fünf Mal, es darf aber jederzeit neu gekauft werden. Und das ist wirklich nicht schwierig. Im Test schwammen unsere Sims geradezu in Laufbahnpunkten, so dass sie sich alles locker leisten konnten. Und da außerdem nicht nur der Käufer die Objekte nutzen darf, sondern jeder x-beliebige Sim, hat letztendlich jeder irgendwie Zugang dazu.

Fazit

Kaum ein anderes Feature bereichert das Spiel so sehr wie die Laufbahnen. Die Sims leben nun nicht mehr einfach so in den Tag hinein, sondern haben Ziele, die sie verwirklichen möchten. Die Wünsche sind wie kleine Mini-Missionen, die immer parat sind und zu einer kleinen Herausforderung einladen. Platinstatus und Laufbahnobjekte geben dabei reichlich Anreiz, sich diesen auch zu stellen. Dabei ist Maxis der Spagat zwischen neuen Features und Spielbarkeit glänzend gelungen. Bedeuteten neue Features bei den AddOns zum Vorgänger oft, dass der Alltag der Sims und damit die Spielbalance völlig durcheinander geriet, so fügen sich die Laufbahnen nahtlos ins Geschehen von Sims 2 ein.

Wer will kann sie sogar weitestgehend ignorieren. Das wäre allerdings schade, denn durch ihre ganz eigenen Wünsche und Ängste werden die Sims realer und als Spieler entwickelt man eine richtige Beziehung zu seinen nun viel individuelleren Schützlingen.

Mit den Laufbahn-Objekten zollt Maxis der Tatsache Tribut, dass sehr viele Sim-Fans im Vorgänger gerne gecheatet haben, um bestimmte Ziele schneller zu erreichen. Anstatt dass wieder alles in geheimen Codes versteckt ist, könnt ihr nun vieles selbst freispielen. Das Cheaten ist damit nicht nur salonfähig, sondern auch ein richtiger Spaßfaktor geworden.

Um es kurz zu fassen: Besser hätte Maxis es nicht machen können.
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boo. The DIS translator isn't working.....:( The Alta Vista translator was nonsense. Oh well......:(
 
This is what I got from Word Lingo:
Already in Predecessors had those windshield frame section completelydifferent characters, those the difference in their acting to constitute should. In addition, if the one perhaps tidier or nicer than the other one, made themselves thisdifference was not really noticeably. Finally a Sim in the play has always the same Nonsense floated like all different also. In the second part those win windshield frame section also their new careers against it clearly at personality. So much, that one notices it this time clearly.

Instead of unmethodical by the life to mad, your favorites have now atheir own View of life and concomitantly own goals. And naturally may you select, which are that. So each Sim may do one of the five careers fame, knowledge, Romance, family or call pursue. And because children do not know exactly yet which they want to actually begin with their life, they havewith ' largely becomes ' their completely own career. Sobald sie zum Teenager heranwachsen, ist damit aber Schluss und eine der fünf anderen Laufbahnen muss gewählt werden - auch das dürft natürlich ihr tun. You you here however once decided the choice cannot be changed any longer.

The career affects the desires and fears, of you Sim in the run its life will have. If it strives for knowledge, it becomes for example rather behind new points of ability ago its, or he becamegladly Telescope purchase. The romantically assessed Sim becomes against it from many Bed stories dream, during the Sim considered on its call that Transports afterwards hunts.
Wish you which

But and are not afraid those naturally wish windshield frame sectioneverything at once. Everyone Inhabitant of the virtual world has always ever four currentdesires and three Fears, which change regularly. Whenever itself a desire or a one Fear fulfilled, is again through-mixed and also each morningwuerfelt that Play a new selection out. Who wants may exactly one desire or a fear determine, so that this does not disappear with the next newselection.

The play can with the selection of the desires and fears on anenormous fundus access. The windshield frame section can so quite everything wish itself -begun of completely simple things like a discussion with another Sim ora new Acquaintance, over more complicated things like a closing of afriendship or attaining a certain point of ability up to really large Dreams like a baby.

The selection is so gigantically large that we do not even try ithere to enumerate. Many desires can itself besides on certain persons or Articles refer. Instead of thus with possibly whom to flirt to want a Sim can it also on a completely determined person foresaw. Many desires have opposite fears. The longing after a kiss of the neighbour dips not rarely at the same time with the fear up that evenlyexactly this to the rear loose-gone and the Angebetete rejects. Besides those are afraid windshield frame section often dying their next ones. Naturally gives it in addition, here completely banal things likethose To come or hand themselves over fear too late to the work.
Thus desires are made

There are many things, those affects which desires the play for yourwindshield frame section selects. Apart from the career, which has the largest influence, is also that current happenings not completely unimportantly. If a Sim for example a new Acquaintance makes, then it often hails desires to exactly thisperson. the play always makes sure that these are also actuallyattainable. Never a Sim will wish itself a wedding with someone, which hestraight only since one minute knows. Besides is also the age windshield frame section crucial. Infants wishes themselves running or speaking to learn, children wantsgood notes in the school and Teens dream naturally about the first kiss andmany DATES.

Naturally the desires and fears are not simply only a nice Gimmick,that otherwise would have no further influence on the play! In the opposite - it is worth to keep itself the career announcement in the eye. This indicates, as good the windshield frame section their desires into the actconverted. Each fulfilled desire leaves the announcement rise, each true fear become press theydownward. Is it into the four ranges red, green, gold and platinum divided. In the red Range does not go it to the Sim particularly well - it loses soslowly its Understanding and actually catches new friends from footballs,brooms or others To tinker things and speak with them. Also gackernd by the house too do not continue to run appears to such Sim as unusually.

As soon as it however at the lower end of the scale breaks is it opencompletely past with that Responsibility. Then the pity-worth Sim sits only apartisch on the soil and is to be used to purely nothing at all more. There can only the psychiatrist help, that in such emergencies from alone comecompletely and those Career announcement therapiert a little upward.

There we want to naturally hope that your windshield frame sectiondrauf are ever better. That Gold status has thereby above all influence on the careerobjects, which we you later in this article will still present. Reaches one that Platinum range, becomes the mood windshield frame section,otherwise from all particulars To needs computes, on the absolute maximum set - no matter howit straight around hunger, fun, environment & CO. stands. That gives a genuine thrust to the Sim and makes a winning of friends and equal vocational successover Some lighter.

But no concern, the career announcement is not a nerve-killing affairlike those Needs in the predecessor. If one does not shear oneself therefore, then those lies Announcement usually to a neutral value between desires andfears. It falls with the time off, if it is positive, slips however not fromalone in Negative one. And if it comes times hard on hard and suddenly everything red is,then comes not as in the predecessor a nerviger clown, butmentioned Psychiatrist, who helps in the emergency.

In addition, the career announcement has large influence on the lifespan that Windshield frame section. To each birthday where the career measuring pole straight is crucial stands. The higher, the better the Sim the next period of life becomes. And that means nothing smaller than the calculation more ihner forseniors remaining time to the life!
Career objects - salon-able Cheaten

Desires and fears have completely besides points, those yourwindshield frame section in the course of their Life to collect can. The more largely the desire or the fear, the more points it gives to also win or lose. To redeem the points leave themselves against a number of completely special objects, which are notto be had for money. But they have completely special abilities, for it in the predecessorCheats needed. There would for example be the money tree, at which regularly blew Notes grow. With each harvest gives it to 25§ for the family cash - if the whole well goes. Because whether the objects successfully use your windshield framesection, it hangs with their career announcement together. Only who has the gold status can itself calm conscience to the special objects dare. The lower those Career announcement, the more highly the danger that the funloose-goes to the rear. That is less dramatic with the money tree, because there are thenevenly only one there instead of 25§.

With other objects there can be there already rather annoying effects. There would be for example the philosopher cap, with itself new abilities inwind hurry to learn let also lose - or, if the Sim does not have goldstatus. That Energy Droehner is a vorsintflutlich seeming machine, withitself all this Needs to up-improve leave - also that can naturally with theopposite end. The SimAbsorber sucks other windshield frame section off of career andpoints of ability, and/or. goes to the own, wenn's beside it. In the dear tub leave themselves Relations times evenly on the fast rapidly improve.

Everything beautifully and well, but the most important career objectis the ' Elixier the life ' that the age around some play days puts windshieldframe section back and/or increases, if it does not fold. Thus one knows certain windshield frame section more time give, without directly for all in the play the agingprocess stop too must.

To have easily

This object functions only to five times, it may however at any timeagain are bought. And that is not difficult really. In the test ours swam Windshield frame section almost in points of career, so thatthey afford everything loosely could. And there in addition not only the buyer the objects to use may, but each x-arbitrary Sim, has finally everyone somehow entrance toit.

Result

Hardly another feature enriches the play as much as the careers. Those Now any longer simply in such a way goals do not livewindshield frame section, into the day inside, but have they to carry out would like. The desires are like small mini missions, those are always ready and to a small challenge invite. Platinum status and Career objects give plentifully incentive also for placingitself to these. Maxis is the spagat between new features and play barshining succeeded. Often meant new features with the AddOns to the predecessor that that Everyday life the windshield frame section and thus the playbalance turned out completely in disorder, thus insert themselves the careers smoothly in the happening ofwindshield frame section 2.

Who wants can it even as far as possible ignore. That would however unfortunate be, because by their completely own desires and fears those becomematerial windshield frame section and as Players develops one a correct relationship with its now much more individual favorites.

With the career objects Maxis of the fact tribute zollt that verymany Sim fans in the predecessor gecheatet gladly, around certaingoals faster too reach. Instead of again everything being in secret codes hidden, can do you now much free-play. The Cheaten is not only salonable thereby, but also a correct fun factor become.

In order to seize it briefly: Better Maxis could not have made it.
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Note: This is a computer translation of the original webpage. It is provided for general information only and should not be regarded as complete nor accurate.
 
Yup! That's the nonsense I got!
 
WOO HOO! New screenshots at The Sims Resource!

maid

In TS2, you can really get to know the NPC's. Marry the burglar, pizza deliverer, bartender or maid......:teeth:

fire

I love fires in the game. I hope it's just as funny in TS2.

uhoh

Uh oh! BUSTED! He's got some 'splainin' to do!


partay

Sims still love to party.....:D

busted

Until the cops come.....LOL!


I'll be out of town til Labor Day. See y'all.....:wave:
 
I'm back! I missed so much, too. I really enjoyed reading the latest chat transcript with Luct Bradshaw.

Gamespot has TS2 and they've been playing with it. On their web site, you can the opening animation, which is neat. They've been playing the the Pleasantview, where the Goths live. The big mystery is what happened to Bella. Good question. Little Cassandra's all grown up now and looking for a date. From a screenshot about the Goth's I see it's 25 years after the first game. 25 years is about right. It seems like we've been waiting that long for this game....:D Not long now though! You can read the article about the Goths and the Pleasants (their neighbors). Apparently GameSpot had Daniel Pleasant get too friendly with the maid and sparks did fly!

The Aging cheat has been revealed! I'm glad we didn't have to wait for this one. Aging code and other helpful gems from EA. I bet the 'rosebud' cheat carried over to TS2.

The latest Sims 2 Designer Diary is also a treat. Those kinds jumping on the bed are too funny.....:D


Hey TalkisCheap, I saw your thread about TSR. I hope you got that straightened out. I plan to join TSR soon to browse for custom content.
 
How many more days until it's released :D I am sooo at Costcos on the day :D
 
The official release date is a week from Friday, which is pretty unusual. I have heard some stores are releasing them early - I would check with local stores next tues or weds since weds is the usual release day for new games
 

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