wow, just wow

http://www.jsonline.com/news/facebo...-vacation-postings-b99193584z1-242449741.html

How do you have the chutzpah to actually write a letter to someone and tell them what not to post on Facebook?

I mean, we all know there folks who talk about you behind your back, who pick apart what you post on the internet. I unfriended someone who was a FB friend but who was taking shots at me on a message board.

And I do understand about FB news feeds. I mean, I had an elderly cousin who asked me to stop posting so much political stuff on my FB page (he was voting for the other guy). I didn't stop posting, but I filtered what status updates he could see on his news feed.

And I have a friend who likes to post about a favorite band. He posts about it a lot. I mean, like every night. One of his so-called "friends" told him to stop posting about the band. I told him "I don't know anything about the band except what you post, I don't even like the band, but it gives you pleasure to talk about it, so keep posting." Needless to say, Mr. Negativity was eventually unfriended. My friend is still posting about the band.

I loved that article. Who did it? :lmao:

We pay someone to put up Christmas lights on our home. In fact, the entire street uses the same guy. Our street looks so beautiful all done up for Christmas. I'm at the end of the street. I once got a note in my mailbox after the guy put the lights on - before Thanksgiving, he did the entire street. It said something like ~ can't you get through Thanksgiving first? Hmmmmmmm, who doesn't have lights up? Teenagers. Before you jump on me, it was a girly note. No way was it written by adults :flower3:

To try to break up the personal attacks, have you ever had teens shut off your power? Circuit breaker? We did. Hmmmmmmmmmm, who's having a party right now? Same neighbors :goodvibes

I must add that our kids went to different high schools. We lived on the same street, but different schools. That decal on my car....didn't help, especially when those two schools played each other on Friday night. :)

I don't see anything wrong with it. I myself love to see vacation pictures, the more, the better. What's OK to post on Facebook, I mean, that it won't be seen as a brag?

Nothing. Everything can be construed as a brag.

It's dumb. People share. That's the point. We share fun, cool, enjoyable stuff & you're bragging. You vent or complain & you are a negative whiner. You post about feelings & you're attention seeking. You mention medical or "personal" things & you're TMI & dramatic.

You can't post anything. So people play games & promote their favorite bands...which people hide.

Can't win. Do whatever you like. People can deal.

A couple weeks back a friend and her family went to WDW. They posted individual pictures of what they were doing.

Here's Jr. in his pirate shirt.
Here's Jr. on the monorail.
This is Jr. on the carousel.
We had lunch here (Crystal Palace photo)
Here we are at out table for our Crystal Palace breakfast.

You get the idea, every ride, every meal and every outfit was posted. Individually. I lasted a day before I hid their posts from my Newsfeed.

When I unhid her posts, she was reposting her favorite pictures along with additional commentary. Again, individually.

I don't mind when people post a few pictures individually or an album. It's just when it runs into the hundreds of pictures and that it gets to be too much, IMO.

My SIL posted one of those "if you LIKE this, he gets one prayer, if you Copy it he gets 100 prayers."
The picture was a badlyv burned kid and the caption describes the torture he went thru
It was horrible

I told my SIL no one wanted to see this-she went off on me

I later sent her the link to an article proving it was from a Facebook Like "Farmer" who post this stuff just to get Likes

Picture was 15 years old, kid lived to be an adult and died a few years ago

:sad2:

Sending the pictures via email isn't an option?

Who cares if it is? Facebook makes it super easy to keep up with family and friends all over the country and world. If it wasn't for Facebook it would have been a lot harder for me to have found some old friends from High School or keep up with a good friend who was stationed in South Korea. With Facebook, I know what these people, who I care about or I wouldn't be "friends" with, are doing.

I also get news, updates from some of my favorite actors and authors, and more.

If people don't like what I post then they can hide it. It won't hurt my feelings. I hide posts from a few of my family members because I get SO tired of some of the drama. I also hide a lot of stuff from all the different games. Sorry, I don't care about your "farm".

The ONLY time I might speak up about something posted is when it is something that is obviously false. Then I usually will just post a link to Snopes or something!

When I saw the title of the article I thought it would be one of those, "don't post when you're on vacation" articles about how thieves and ruffians scour the internet to see who isn't home and then break in and take all your loot.

I can't imagine sending or receiving a letter like that. Sheesh. I have a few FB friends who post a lot of "first world problem" stuff that I think is petty, but I just scan by or hide them from my feed. No need to get worked up about it!

Must've been a very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very, very slow news days for that journalist.

:scared: I nominate this as the second most irritating post ever. Only because I didn't think of it ;) {I would have done 50 verys ;) } This reminds me of myself at home "put your stuff away, put your stuff away....how the heck did you copy it so much ;) "Put your stuff away" 1000 times and it still wouldn't work ;) I need to copy "put you stuff away" 1000 times. Put it everywhere DD15 goes. ;)

No one cares what's said in a PM around here.

:thumbsup2 But it sheds a light on the person who brings up a PM on a totally different topic at a totally different time on a totally different thread.

You got someone who has some shade to throw on you. :smokin: When you lay down with pigs all you ever get is dirty. :duck: ;)

Oye. Love how someone feels so strongly about something, yet can't sign their name to it. I hide, block, whoever I have to. They want to do the same to me, that's fine too. People get nasty on the internet, they attack each other in threads on fb.

I do not understand the mentality that causes some folks to believe that they can dictate how someone chooses to use Facebook. My Facebook page is exactly that ... it is MY Facebook page. And I can choose to never post - or post 100 times a day. Post pictures of my vacations, my dogs, my toenail clippings.... whatever.

As has been mentioned before - what you can do about it - is choose how you use Facebook. You can unfriend me, you can block me, just don't try to dictate what I choose to do. I am not a heavy Facebook user and most of my posts are pretty innocuous. But if I had posted pictures of my vacation and gotten an anonymous letter like the person in the article did - I would do exactly what she did - post it - call the person out and ask that they unfriend me.

Folks need to get over the whole "friend" aspect of it. A Facebook Friend is a "Facebook Friend" - which is distinctly different than a "friend'. I have close friends who are on Facebook and for whatever reason we are not "Facebook Friends". I also have dozens of "Facebook Friends" that I hardly know (maybe I met once briefly) - and a few that I have never met (they are a spouse of an acquaintance or a distant cousin that I've never met face to face). So I do not judge my real-life friendships by whether or not they are also "Facebook Friendships" So if for whatever reason, someone who is truly a real-world friend chooses to unfriend me on Facebook - I do not take it as a personal slight.

It's all fun and games until someone gets called "sweetie."

Seriously, I have NO idea what this thread is about.

I find it hard to believe that people even remember what other people said. No matter how hard I try, I cannot remember everyone on here. This frustrates me when I see others remembering and forming friendships on here. Not in this exact case, though! Lol.

How do YOU butter your bread?

J/K I have no idea either :goodvibes

A knife.

And real butter. None of that fake junk.

Oh, and fresh bakery bread or something I have just baked myself.

Wait, what were we talking about again?

I do not understand the mentality that causes some folks to believe that they can dictate how someone chooses to use Facebook. My Facebook page is exactly that ... it is MY Facebook page. And I can choose to never post - or post 100 times a day. Post pictures of my vacations, my dogs, my toenail clippings.... whatever.

As has been mentioned before - what you can do about it - is choose how you use Facebook. You can unfriend me, you can block me, just don't try to dictate what I choose to do. I am not a heavy Facebook user and most of my posts are pretty innocuous. But if I had posted pictures of my vacation and gotten an anonymous letter like the person in the article did - I would do exactly what she did - post it - call the person out and ask that they unfriend me.

Folks need to get over the whole "friend" aspect of it. A Facebook Friend is a "Facebook Friend" - which is distinctly different than a "friend'. I have close friends who are on Facebook and for whatever reason we are not "Facebook Friends". I also have dozens of "Facebook Friends" that I hardly know (maybe I met once briefly) - and a few that I have never met (they are a spouse of an acquaintance or a distant cousin that I've never met face to face). So I do not judge my real-life friendships by whether or not they are also "Facebook Friendships" So if for whatever reason, someone who is truly a real-world friend chooses to unfriend me on Facebook - I do not take it as a personal slight.
:thumbsup2 Excellent post. I trimmed the fat from my FB a couple of weeks ago actually. I got rid of everyone that I don't know well..meaning, the people who were friends of a friend, people who friend requested me out of the blue etc. Nothing personal, but that right there got rid of a lot of crap. One girl would post pictures of maimed kids or animals repeatedly. Blocked. Another person would post stuff like "share this post or a loved one will come down with cancer" or "God will punish U" Yep, that person was blocked too.

Every now and then, a friend or family member will post something I don't agree with, but I just don't have the time or energy to get aggravated. I just scroll on by..:rotfl2:

I don't see anything wrong with it.

I myself love to see vacation pictures, the more, the better.

What's OK to post on Facebook, I mean, that it won't be seen as a brag?
Wouldn't even worry about it. If someone is so insecure about their life that they begrudge other peoples good fortune, then that's their problem.

New Posts

Disney Vacation Planning. Free. Done for You.
Our Authorized Disney Vacation Planners are here to provide personalized, expert advice, answer every question, and uncover the best discounts. Let Dreams Unlimited Travel take care of all the details, so you can sit back, relax, and enjoy a stress-free vacation.
Start Your Disney Vacation
Disney EarMarked Producer

DIS Facebook DIS youtube DIS Instagram DIS Pinterest DIS Tiktok DIS Twitter

Add as a preferred source on Google

Back
Top Bottom