Guiness Ice Cream

Discussion in 'Universal Studios/Islands of Adventure Forums' started by inkkognito, Sep 28, 2008.

  1. inkkognito

    inkkognito <font color=green>I shall call him Mini-Me<br><fon

    Joined:
    Nov 22, 1999
    Messages:
    14,451
    I made an interesting discovery yesterday. The gelato place inside Luigi's has Guiness ice cream. Yes, as in flavored like the beer! I know that might sound gross, but it's actually quite delicious. They used to have it at an Irish restaurant when I lived in Chicago, but they got rid of it years ago and I haven't had it since then...till now. If you're an adventurous ice cream lover, check it out. They will let you try a taste spoon to see if you like it. I'm kinda surprised they don't offer it in Finnegans.
     
  2. donaldduck352

    donaldduck352 <font color=red><marquee>Proud Redhead</marquee><b

    Joined:
    Mar 16, 2008
    Messages:
    8,477
    It does sound diffrent.Gotta try it for the heck of it now!!
     
  3. Avatar

    Advertisement


    to hide this advert.
  4. Metro West

    Metro West Nothing to see here...move along.

    Joined:
    Apr 12, 2005
    Messages:
    44,809
    I've never heard of Guiness ice cream. :confused3
     
  5. DIZNUT57

    DIZNUT57 Earning My Ears

    Joined:
    May 1, 2006
    Messages:
    64
    I think Ben&Jerry's has a Guiness ice cream as well. I think it is called Black and Tan. I have not tasted it but I'm going to give a try next time I see it.
     
  6. inkkognito

    inkkognito <font color=green>I shall call him Mini-Me<br><fon

    Joined:
    Nov 22, 1999
    Messages:
    14,451
    It is soooo good! I think it might be Louies, not Luigi's?! It's the Italian place going toward Amity...I never ate there before so I don't really know the name. The gelato counter is separate from the big pizza counter.

    But keep in mind I like other weird flavors like red bean, green tea, and sour yogurt ice cream so your own mileage may vary. I'm gonna get me a big ol' scoop next Thurs. at HHN.
     
  7. lachica

    lachica Mouseketeer

    Joined:
    Aug 4, 2008
    Messages:
    309
    I think you are right its Louies' I saw the gelato sign when we were going to Finn's.
     
  8. Metro West

    Metro West Nothing to see here...move along.

    Joined:
    Apr 12, 2005
    Messages:
    44,809
    Louie's has excellent pizza...I ate there Friday night.
     
  9. rpbert1

    rpbert1 DIS Veteran

    Joined:
    Jun 24, 2005
    Messages:
    4,034
    Never liked Guinness so reckon i will give it a miss.
    inkkognito, Guiness is not beer its a stout - do not let Guinness drinkers here you calling it a Beer. :scared1:
     
  10. inkkognito

    inkkognito <font color=green>I shall call him Mini-Me<br><fon

    Joined:
    Nov 22, 1999
    Messages:
    14,451
    Uh oh, I stand corrected! Since you're from Ireland I will take your word for it ;)
     
  11. minniejack

    minniejack Mouseketeer Thug

    Joined:
    Apr 26, 2008
    Messages:
    1,791
    If you think about Guinness sorta does taste a bit like coffee. They have coffee ice cream why not beer? Hope it's still there at Christmas to try.
     
  12. MelanieC

    MelanieC <font color=blue>BL II - Blue Team<br><font color=

    Joined:
    Sep 28, 1999
    Messages:
    11,876
    ooh - Not a beer drinker, but I like try different things. I'll have to check this out next summer. yummy!
     
  13. Ron Burgundy

    Ron Burgundy Mouseketeer

    Joined:
    Apr 10, 2006
    Messages:
    134
    Yeah the name didn't go down well in Ireland. To be honest state side i haven't had a decent pint of Guinness so i can only imagine how the ice cream tastes:lmao:
     
  14. jeslynhat

    jeslynhat Earning My Ears

    Joined:
    Jan 31, 2008
    Messages:
    27


    GUINNESS ICE CREAM?!
    My oh my, God DOES answer prayers! :worship: (LOL) :lmao:
     
  15. minniejack

    minniejack Mouseketeer Thug

    Joined:
    Apr 26, 2008
    Messages:
    1,791
    does anyone remember baskin robbins champagne flavored ice cream--we don't have the 31 flavors around here anymore--so I don't know if they still carry it, but it was delish.
     
  16. vinvader

    vinvader Mouseketeer

    Joined:
    Aug 5, 2007
    Messages:
    175
    :thumbsup2 Thanks for the tip, I love Guinness so I'll be sure to give it a try! :thumbsup2
     
  17. donaldduck352

    donaldduck352 <font color=red><marquee>Proud Redhead</marquee><b

    Joined:
    Mar 16, 2008
    Messages:
    8,477

    I got a friend thats from England and only drinks Guinness.Got to say its a acquired taste,espiacally warm.But thats how its drank.Gave me a buzz after my second pint!!;)

    He has got a keg and goes thru a keg every month and a half..I think it goes better with steak then by itself..IMO
     
  18. rpbert1

    rpbert1 DIS Veteran

    Joined:
    Jun 24, 2005
    Messages:
    4,034
    Warm Guinness :laughing: must be an English thing, never heard of anyone drinking it warm, its bad enough cold.
    Only decent place for a Guinness is Ireland especially around Dublin Area-sorry and Portlaoise area Ron Burgundy:rolleyes1
     
  19. vinvader

    vinvader Mouseketeer

    Joined:
    Aug 5, 2007
    Messages:
    175
    Hmmmm, can't say I've ever tried warm Guinness, I prefer Guinness Extra Cold on tap.
    :drinking1 :drinking1 :goodvibes :goodvibes :drinking1 :drinking1 :banana: :banana::banana: ........ :drinking1 :drinking1 :drinking1 :upsidedow :upsidedow :upsidedow
     
  20. Ron Burgundy

    Ron Burgundy Mouseketeer

    Joined:
    Apr 10, 2006
    Messages:
    134
    Eh warm Guinness, any more jokes:rotfl2:

    Being a keen stout drinker myself i can say that warm ain't the way to drink it. Oh and an English man giving advice on it is even funnier:lmao:

    Oh the Guinness in Portlaoise ain't bad at all. But i'll stick to my local in Portarlington.
     
  21. willis37862

    willis37862 <font color=navy>Captain Jack is still my fave JD

    Joined:
    Jul 13, 2005
    Messages:
    14,353
    I love gelato :thumbsup2 Didn't know they had it there, thanks ! And the guiness ice cream sounds interesting, I think we will have to try it next time.
     

Share This Page